Brev:
6 mdr gammel dreng og skemad
7. oktober 2018
Alder:
6 mdr.
6 mdr gammel dreng og skemad
Hej Helen.
Skriver igen nu, da jeg synes det er svært det her med skemaden, sammen med amningen. Er i tvivl om han får mad nok, om han er sulten eller ej.
Min dreng er lige blevet 6 mdr.
Det har været en blandet fornøjelse det her med skemaden.
Nogle gange vil han rigtig gerne spise frugtmos, og grøntsagsmos, andre gange vil han overhovedet ikke lukke munden op.
Jeg tænker at det både hænger sammen med at han ikke er sulten, og han ikke kan lide maden.
Jeg synes han virker mere urolig, og det er svært at få noget struktur på vores dag.
Det skal lige sisge at vi har en datter på 3,5 år også, og min mand arbejder meget samtidig med at han er ved at læse, så jeg står meget med ham selv.
Jeg ville rigtig gerne have noget mere struktur, også med hensyn til amning om natten.
Vores dag ser sådan her ud:
mellem kl 04:30 og 06:15 bliver han ammet, ofte falder han i søvn, nogle gange gider han ikke sove videre.
Nogle gange falder han i søvn en time senere, andre gange er han vågen 2,5 time.
kl 07:30 bliver han tilbudt grød, eller mos (grød er han ikke vild med, men han bliver det tilbudt) ofte med dårlig erfaring.
Havregrøden er næsten som om han bliver kvalt i.
ofte bliver han ammet inden han falder i søvn, det er ofte kl 08:15 -08:30.
så sover han mellem 45 min og halvanden time.
Han bliver tilbudt mad kl 11 ca, her spiser han ofte bedre, det er grøntsagsmos (rugbrødsbjælker bliver han nærmest også kvalt i) så det er jeg stoppet med at give ham. han får agurk til at gumle på, og han kan godt lide rodfrugter også og sutte på.
Mellem 11.30 og 12:30 bliver han ammet
Kl 15:30 får han ofte frugtmos, med noget bidefrugt, prøver at få noget havregrød med inde her i mosen.
kl 16:30-17:00 ammes han
kl 18:00-19:00 får han mos (lige nu er det karftoffelmos, broccolimos, med gulerødder)
kl 19:15 ca ammes han
kl 20:00 ammes han igen
kl 22:00-24:00 ammes han
kl 01:30-2:00 ammes han nogle gange kl 04:00 også, og så er det morgen.
Han er ikke en tyk dreng, han ligger lidt under på vægtkurven, men ingen bekymring fra lægens side, da han er lang.
Jeg vil bare rigtig gerne have at det kunne være en bedre oplevelse for ham og mig at give skemad. lige nu skal jeg kæmpe for at han åbner munden, som bare er lukket i med syv sejl nærmest, og jeg tror det er fordi han ikke er sulten.
Har du et råd eller to, plus en plan jeg kan gå ud fra, ville det være en stor hjælp.
Hilsen
En lidt fortvivlet mor